Just nu

Jag lyckas tydligen inte blogga ordentligt, så här är en lista som jag hållit på och fyllt i sedan förra veckan. Allt är alltså inte just nu. Men vad är tid egentligen? A ball of wibbly-wobbly, timey-wimey stuff.

Var är din mobiltelefon? Bredvid mig på bordet.

Var är din andra hälft? På jobbet, skulle jag tro.

Ditt hår? Alldeles för långt och urblekt. Jag är världssämst på att beställa tid till frissan.

Dina kläder just nu? Blåmönstrad klänning (Indiska), svart kofta, svarta strumpbyxor, mina älskade merrell-ballerinor.

Ditt humör? Väldigt bra just nu, jag har precis ätit lunch med en älskad vän som jag träffar alldeles för sällan.

Din dagsplan? Instkaffe om en stund. Hämta Andreas. Laga mat. Spackla väggar. Se nåt avsnitt Breaking Bad. Ungefär så.

Det bästa du vet? Lata veckoslutförmiddagar med god frukost och en bok.

Din dröm inatt? Minns inte.

Ditt livsmål? Jag har inga mål. Jag bara lever.

Din skräck? Sjukdomar.

Vem vill du vara om sex år? En mer stabil och säker människa. Lycklig är jag redan nu, men jag skulle gärna bli lite mer balanserad och harmonisk.

Var var du igår kväll? Hemma.

Vad är du inte? Karriärslysten. Så länge jag har arbetsuppgifter som är intressanta och får en lön som jag klarar mig på spelar det ingen roll var jag placerar mig på karriärsstegen.

Var växte du upp? I Terjärv. En liten by i norra svenska Österbotten. En underbart vacker nejd där jag tyvärr inte kan tänka mig att bo längre trots att det finns mycket som är bra där.

Det senaste du gjorde? Drack några klunkar Pepsi. Jag är hemskt törstig efter lunchen, tror jag överdoserade lite på sillen och den gravade laxen.

Din tv? En 42-tummare av nåt vanligt märke som jag nu inte kommer ihåg.

Dina husdjur? Inget, tyvärr. Min man är pälsallergiker. Om han inte var det skulle vi säkert ha katt. Nu pratar Andreas om ödlor, och jag börjar också bli lite tänd på idén.

Din dator? En MacBook Air. Jag använder den ganska lite, mest då jag behöver jobba hemma.

Din bil? En VW Golf. Röd. Jag tycker om den.

Något du inte har på dig? Neonfärger. Byxdress.

Din sommar? Underbar resa till Italien, men annars lite för mycket hattande fram och tillbaka inom Finland. Inte så vilsam som jag hoppats.

Favoritfärg? Lila och turkos.

När grät du senast? Förra söndagen, då vi såg Inside Out.

En reaktion på ”Just nu

Kommentera

