Boklista

Jag hittade den hos EvaP som i sin tur hittat den hos Bokhora.

Snabbläsare eller långsamläsare?
Snabbläsare då jag väl fastnar i något.

Tegelstenar eller tunnisar?
Mittemellan. Jag läser sällan tunna böcker, men orkar inte riktigt med enorma tegelstenar heller. Oftast tycker jag att tegelstenar hade mått bra av att redigeras och kortas av.

Bibliotek eller bokhandel?
Både och. Jag köper inte så många fysiska böcker numera, men älskar att gå omkring i bokhandlar. Biblioteket besöks nästan varje vecka.

Ljudbok eller e-bok?
E-bok all the way. Jag kan inte lyssna på ljudböcker, klarar inte av att koncentrera mig. Köper nästan alla böcker som e-böcker numera.

Inbunden eller pocket?
Inbunden om jag ska köpa, de håller ihop bättre.

Vampyrer eller spöken?
Spöken. Jag har aldrig fastnat för vampyrer.

En i taget eller slalomläsning?
Slalom.

Nytt eller gammalt?
Spelar ingen roll. Men jag är ganska dålig på att läsa det nyaste nya, förutom då det gäller mina favoritförfattare. Följer inte aktivt med i litteraturdiskussionen.

Bokmärke eller hundöra?
Jag försöker använda bokmärke, men ibland blir det hundöra.

Snacks eller godis?
Ingenting.

Biografier eller memoarer?
Ingendera – jag läser ytterst sällan något som inte är fiktion. Det skulle vara historiska faktaböcker då.

Skräck eller chicklit?
Skräck, skräck och åter skräck. Jag undrar om jag någonsin läst något som kategoriseras som chicklit? Det är inte min kopp av te, helt enkelt.

Soffan eller sängen?
Både och.

Inne eller ute?
Ute om det går. Verandan är favoritplatsen så länge det är tillräckligt varmt.

Boken eller filmen?
Först boken, sedan filmen. Det är roligt att jämföra.

Twitter eller Facebook?
För boktips och sånt blir det nog Twitter. Jag följer många författare.

Goodreads eller Boktipset?
Goodreads.

Kokbok eller Bakbok?
Kokbok. Jag har alldeles för många.

Te eller kaffe?
Kaffe.

Nobelpriset eller Augustpriset?
Nebula och Hugo. Men Hugo Awards har ju tappat en hel del cred det senaste året…

Kommentera

