The Silicon Chip Inside Her Head

IMG_3481[1]

Jag har nu

  1. Utlåtande från läkare där det står att jag behöver terapi i minst ett år för att kunna bibehålla min arbetsförmåga.
  2. En bokad tid för mitt första besök hos terapeuten (med inriktning på KBT)
  3. Tre biobiljetter till innevarande vecka.

Alla tre punkter hänger ihop med mitt psykiska välmående. Det gör också bilden ovan. Istället för att tvinga mig ut bland människor på julmarknad igår stannade jag hemma och bakade pepparkakståg. Jag satt också i soffan och såg på sport. Jag blir allt bättre på att känna när det håller på att bli för mycket och klarar också (oftast) av att dra mig tillbaka och vila då det känns så.

Men det bästa är att jag börjar inse att jag får må dåligt ibland. Att jag inte är klen och svag och borde rycka upp mig. Att allt det som jag varit med om i livet har varit ganska jobbigt och får sätta sina spår.

Kommentera

