Himmelsdal

Känslan just nu: jag är dålig på att göra sådant som jag mår bra av. Alltså sånt som jag i längden mår bra av. Jag gör sånt som jag just i denna stund vill göra – sitter i soffan och ser på matlagnings- och inredningsprogram, äter för mycket bulla, spelar på iPaden. Och det känns ju OK just här och nu och jag kan lura i mig själv att jag behöver släppa på kraven och ta hand om mig själv och vila.

Men det jag egentligen skulle behöva är yoga, skogspromenader och böcker. Lite trädgårdsarbete. Motion varje dag. Paus från internet (men hur gör en det då ens jobb innebär näthäng hela dagen?).

Det låter ju som om jag borde gå i kloster. Eller få ordination på vistelse på något vilohem där det finns stärkande alpluft och kallbad. För jag verkar ju inte lyckas motivera mig själv till förändring.

IMG_3845[1]
Men vem skulle inte vilja hänga i soffan framför Masterchef Australia om sällskapet är så här fint.

Kommentera

