You don’t make me nervous, hell nobody does these days

Jag känner mig konstig. Något är annorlunda.
Plötsligt har jag inspiration och energi.
I lördags storstädade jag hela huset. Ordnade upp i lådor och skåp.
Jag får ideer till broderade kuddar, till smycken och till inredning.
Jag har läst ett par kapitel i en bok och är lockad att börja på en ny.

Uppsägningar är på kommande på mitt jobb och jag oroar mig inte. Det ordnar sig. På något sätt ordnar det sig.

Och det största – idag tog jag en kakbit med lunchkaffet. Jag var det enda vid bordet som tog kaka. Och jag skämdes inte. Jag kände inget behov av att förklara varför jag var värd en kaka eller ursäkta mig. Jag åt kaka för att jag ville äta kaka. (Ja, detta är större än jobbsituationen.)

Fan vet vad det beror på. Men jag tackar och tar emot.

Och så ett par bilder på det nystädade huset.

Untitled-1

Untitled-1

En reaktion på ”You don’t make me nervous, hell nobody does these days

  1. Coolt! Jag hör inte till dem som brukar ursäkta mig för kakätandet, men jag känner igen den där impulsen. Håller tummarna för jobbet (och väntar oroligt på vecka 16, som är vår ödesvecka…)

Kommentera

