Den slarvige odlaren

Det här är tredje sommaren i huset, i trädgården. Det är fortfarande lika underbart att ha en trädgård. Jag tycker om att skotta snö, men det ska erkännas att de 2000 kvadratmetrarna känns ganska många då det ska krattas. I vår har jag inte orkat kratta allt utan planerar att köra sönder en del med gräsklipparen. Det är ändå bara grannen som ser det som finns bakom de stora granarna…

Jag är en ganska slarvig odlare – jag slänger ner lökar hipp som happ och glömmer var de finns, jag  glömmer att tänka på sådant som jordmån och gödsling, jag rensar inte ogräs i rabatterna och gräsmattan består till 85% av mossa och klöver. Men jag njuter av min trädgård. Och trots slarvet och den dåliga planeringen sker det framsteg.

 

2014-03-01 14.31.48
Första våren såg det ut såhär.
IMG_4883[1]
Igår såg det ut så här.
2015-04-24 15.10
Grönsakslandet såg ut så här förra våren.
IMG_4891[1]
Nu ser det ut så här, med potatislandet halvfärdigt och ett körsbärsträd och ett äppelträd utanför bild.

2 reaktioner på ”Den slarvige odlaren

  1. Det ger ju näring till jorden att lämna kvar en del löv också, inte sant🙂 Det ser jättefint ut. Skulle jag ha en såndär trädgård så kanske jag kunde få ramslök att ta sig – jag älskar ramslök, men den vill ha skugga, helst vid foten av t.ex. äppelträd (bara som ett tips).

Kommentera

