Dark necessities

Egentligen borde jag skriva om viktiga saker, men de viktiga sakerna är inte riktigt färdigformulerade ännu. Det händer mycket i huvudet just nu. Samtidigt ser jag på fotboll och dikskuterar fotboll med min son som blivit totalt uppslukad av EM.

Och så går jag på konsert. Muse i förra veckan, och om knappt två veckor är det dags för Biffy (och Rammstein och Death Hawks, men det är sånt som kommer på köpet). Muse-konserten var en fantastisk upplevelse både musikaliskt och visuellt.

Det var så mycket mer än en konsert, och ändå med vad som kändes som en rätt avskalad scen – verkligen imponerade! Samtidigt som man fick ett visuellt fyrverkeri var det också bara tre kompisar som stod och jammade tillsammans.

Här hade jag tänkt klistra in ett par bilder från konserten, men min dator vägrar prata med min telefon, så det går inte. Det går inte att göra så mycket annat heller då datorn inte vill prata med någon extern apparatur.

Istället svarar jag på den där listan som cirkulerat på Facebook. Jag tycker om listor.

Fyra platser jag har bott på
1. Terjärv
2. Studentbyn
3. Allégatan
4. Perno

Fyra ställen jag har arbetat:
1. SEO bensinstation i Terjärv
2. Terjärv bibliotek.
3. Åbo Akademis bibliotek
4. Åbo Akademi, universitetsservice

Fyra saker jag gillar att se på tv:
1. Sport, speciellt fotboll, snooker och friidrott
2. Grand Designs
3. Historiedokumentärer, speciellt om brittisk historia och om första världskriget
4. Masterchef Australia

Fyra platser jag har varit:
1. Ravenna
2. Islay
3. Cabo de São Vicente
4. Delsbo

Fyra saker jag älskar att äta:
1. Vinägerchips
2.Ost
3. Kefir med müsli och bär
4. Körsbär

Favoritdrink/dryck:
1. Körsbärsjuice blandad med mineralvatten
2. Vinho verde
3. Chinotto
4. Iste

Kommentera

