I’m a coward because of you

Semestern har varit.

Den var lång, mestadels behaglig och rätt så händelsefattig.

Det bästa med årets semester var att jag inte hade några listor över allt jag skulle göra. Inga planer på sommarläsning eller projekt som borde göras eller saker som borde upplevas. Visst är det roligt att planera, men för mig har det de senaste åren blivit en börda. Och en besvikelse i augusti då jag insett att jag inte alls hunnit sitta i trädgården och läsa 10 böcker eller ens vårda trädgården så som jag tänkt. Den sista semesterveckan har varit ett vältrande i melankoli och ångest över att sommaren nu är över. Så kändes det inte alls i år. Jo, semestern är över, men allt fortsätter ju ändå. Ingenting är egentligen annorlunda.

Sommarens största insikt består av några rader från Biffy Clyros The Conversation Is… Jag har hört låten säkert hundra gånger, men i bilen någonstans mellan Virdois och Mänttä hörde jag den för första gången och något föll på plats.

What will I do if I’m wrong
Will I blame it on everyone
Else like I always do
I’m a coward because of you

I’m finding it hard to explain
Why I think that I’m right again
I’d love someone else to blame
So I’m a coward because of you

Kommentera

