Pika pika

Jag hittade en Pikachu igår, bredvid elskåpet på vår gata. Jag lyckades fånga den också, varvid jag utbrast i högt jubel och hoppade jämfota på trottoaren.

När vi gick hemåt pratade vi sådär allmänt om Pokémonjagande och att vissa verkar tycka att det är det fånigaste en vuxen människa kan syssla med och annat sånt.

”De där som tycker att Pokémon Go är urdumt och bara för barn, vad tror du de jublar och hoppar jämfota över?” sa jag. (Jag kan alltså stå och jubla av glädje i butiken för att det finns en ny körsbärsyoghurt eller för att det äntligen är sparrissäsong, så för mig är spontana glädjeyttringar en stor del av livet.)

”Vet du, jag tror att många av dem aldrig hoppar jämfota av glädje över någonting alls” sa Jocki.

Och det gjorde mig så ledsen.

En reaktion på ”Pika pika

  1. astrantiase

    Jag fångade Pichasu utan att veta hur många som tycker det är fantastiskt, jag minns inte ens när. Tyvärr får jag inte Pokemon Go att fungera sedan ett dygn tillbaka. Jag har uppdaterat och sedan gick det åt skogen, har ominstallerat men får inte det att fungera.
    Därför sätter jag mig ner och läser istället.

Kommentera

