Only bad cleather

Två saker som förbättrade min semester:

  1. Jag avinstallerade Twitter från telefonen. Om jag alls ska börja läsa Twitter igen måste jag noggrant se över vem jag följer. Jag orkar inte med ett konstant nyhetsflöde, och definitivt inte med alla förfärliga kommentarer på nyhetsflödet.
  2. Jag avinstallerade alla väderappar. För att se vad det var för väder öppnade jag dörren och steg ut på trappan. Och det hade en större inverkan på mitt humör än jag någonsin trott. Jag slutade nämligen helt att stressa över hur vädret skulle bli. Regnar det? Då tar jag väl paraplyt med mig. Lite kallare idag? Jag går upp och hämtar en långärmad tröja. Det kom en regnskur under Biffy Clyros konsert på Provinssirock, och det gjorde mig ingenting. Det var ju bara vatten.
    Mycket befriande att inte bry sig om temperaturer och solchanser.

Kommentera

