Favoritpojke

IMG_6068[1]

Älskade favoritpojke. Där traskade han iväg mot bussen för sin första skoldag, utan minsta tecken på nervositet. Jag var inte heller nervös, konstigt nog. Min sons coolhet smittade av sig. Han är så lugn och säker, så glad, så smart. Inte ens krångel med eftisplatsen kunde rubba honom (han fanns inte med på listorna, så när kompisarna hämtades till eftis blev han stående ensam i korridoren och visste inte vad han skulle göra. Det ordnade upp sig sen, hans lärare ringde mig.).

På kvällen var jag alldeles utmattad efter en extremt dränerande dag (jag tog eftiskrånglet betydligt hårdare, och hade dessutom en jobbrelaterad social sammankomst och ett terapisamtal under eftermiddagen). Men Andreas var glad som en lärka, sjöng och dansade och ordnade korten från Monty Python and the Holy Grail CCG i den ordning bilderna förekommer i filmen. Han har t.o.m. Dennis repliker i rätt ordning. Jocki tog bilden, vid det här laget hade jag redan slocknat. Filmen börjar uppe till vänster, går i en båge över bordsbenet, sedan ner och så upp genom dörröppningen och ner igen.

13938309_10153879155373481_3435686123122293571_o

Kommentera

