Tahroja paperilla

Återigen drabbas jag av en sångtext. Kollegans radio spelar Eppu Normaali och jag blir tårögd vid raden

Voi tuuli kylmästi kutittaa selkää, se eteenpäin työntää, älä siis pelkää.

Det börjar faktiskt kännas så nu – den här stormen som rasat i mig och omkring mig hjälper mig framåt, den är inte farlig.

Annars googlar jag ”tyst migrän” efter att A för tredje gången (tror jag) mått illa och kräkts efter att först ha klagat på att ansiktet känns konstigt, att det pirrar i kroppen och att det är för ljust. Gårdagens underbara utflykt till Runsala med picknick och strålande sol och vattenglitter i tre timmar var tydligen för mycket.

IMG_6167[1]

Men det var ljuvligt så länge det varade. Här förklarar A hur tsunamis fungerar efter att Siljas båt dragit ut allt vatten och sedan sköljt tillbaka det. Och sen satt vi båda och sjöng Tsunami i en halvtimme.

Kommentera

