Moth Into Flame

Vi pratade om metallicamedlemmarnas egna spellistor över lunchen (hittas under Metallica) och tyckte att det vore roligt om fler artister vi gillar skulle göra spellistor.
Jag fick i alla fall inspiration och plockade ihop en lista över veckans musik, från Metallica till Elton John. Vem vet, kanske det kan bli ett återkommande inslag i mitt liv?

Allt i mitt liv verkar just nu handla om citat och välskrivna meningar och välformulerade tal, ord är väldigt viktiga. Det känns som om en del av hjärnan varit låst och nu öppnats och jag kan inte få nog av ord. Det utvalda citatet från dessa låtar är

This California kind of torture
Where the sun shines
All the time
Can I just look away?
(Floating up the Stairs, Dot Hacker)

Raderna talar till mig just nu, för jag är glad över att hösten är här. Skulle inte orka med mera sol och värme, för jag har ett behov av att kura ihop mig inomhus, i halvmörker, vända mig inåt. Behöver bara böcker och stickning och musik. Konstant sommar skulle vara förfärligt.

Nu verkar jag inte kunna klistra in listan, men här är länken.

  1. Moth Into FlameMetallica
  2. Twice – Catfish and the Bottlemen
  3. DinosaursLonely The Brave
  4. The Currents – Bastille
  5. Floating Up The StairsDot Hacker
  6. Island In The SunWeezer
  7. United States of Whatever Liam Lynch
  8. EncoreRed Hot Chili Peppers
  9. People – Biffy Clyro 
  10. Bennie And The Jets – Elton John

 

Kommentera

