Kärleksförklaring

Åh älskade, älskade Biffy Clyro. Jag kommer aldrig att falla så hårt för något band som för er.

Före konserten sade jag att det inte spelar någon roll vilka låtar de spelar för allt är bra. Och jag hade samma känsla under konserten också. Annars brukar det ofta bli så att jag står och väntar på någon speciell låt, men i fredags sögs jag bara med i musiken och tänkte inte alls på vad som skulle komma härnäst. Total mindfullness.

Stämningen var så fantastisk. Det blev en dialog mellan bandet och publiken, och Simon skämtade en massa och berättade nån story som jag inte begrep ett ord av (skottar!) och James försökte prata finska. I vissa låtar sjöng publiken så högt att det överröstade bandet.

Och alla de nya låtarna fungerade live. Speciellt bra tyckte jag att On a Bang, In the Name of the Wee Man och People var.

Eftersom jag stod så långt fram (hade bara två personer framför mig) lyckades jag t.o.m. ta några bilder som inte bara är suddiga figurer i starkt ljus.

img_69191
Här är två av medlemmarna i förbandet Lonely the Brave, fångade mellan två låtar då sångaren passar på att dricka lite te (han hade vattenkokaren med på scenen). De var också jättejättebra.
img_69381
Simon, och lite av Ben.
img_69421
James. Den enda bild jag tog på honom, han stod på fel sida.

img_69501

img_69531

Kommentera

