Därför älskar jag min son, vol. 2946

Vi bakade jultårtor igår, och fruktkaka. Julmusik i bakgrunden.

Plötsligt hejdade Andreas sig mitt i degrörandet, suckade djupt och förnöjt, och sa: ”Vet du mamma, jag bryr mig inte egentligen om julklappar och sånt. Jag vill bara att det ska vara så här på julen. Att vi är tillsammans och myser och kanske dricker glögg framför brasan och tar det lugnt.”

img_7064
Jag antar att det är något i den här stilen som han tänker sig.

En reaktion på ”Därför älskar jag min son, vol. 2946

  1. Jaa! Mys är helt underskattat. Så bra att Andreas förstår att uppskatta det. Hos oss heter det moooooch (med extra många o:n, beroende på behovet). När moochleveln är för låg så måste den fyllas på, t.ex. genom att sitta i soffan och äta varma mackor (hjärtformade pga våffeljärn, jag minns inte vem som tipsade om att laga varma smörgåsar i våffeljärn, men jag älskar hen) och maratontitta på t.ex. Buffy.

Kommentera

