Ett blogginlägg som inte är ett blogginlägg

Lista knyckt hos Peppe.
Nån dag ska jag skriva ett riktigt blogginlägg. But it is not this day.

1. Sammanfatta din dag och ditt humör i en mening.
Jag är tacksam, glad, lite för mätt och lite… oförstående? Tacksam för att biverkningarna av förändringarna i min medicindosering börjar klinga av, idag är jag bara lite yr. Glad för att solen skiner och fåglarna sjunger och det känns vårigt i luften. Lite för mätt för att Fabbes lasagne var så god. Oförstående (det känns inte riktigt som rätt ord – tänk ett Picard facepalm) för att den här regeringen vi har begåvats med drar tillbaka precis vartenda förslag de kommit med. Det kommer att sluta med att de inte uträttat något alls utom att skära ner en massa i utbildning och sociala förmåner.

2. Tipsa om två kulturgrejer (litteratur/film/musik/konst et.c.) som du nyligen uppskattat.
Sagan om Turid av Elisabeth Östnäs. Jag är halvvägs genom den andra boken och det är så bra, så bra. Välskrivet, smutsigt, grymt och otroligt medryckande om kungadottern Turid i vikingatidens Skåne/Danmark.
Päiviö Pyöttilälä-utställningen på Aboa Vetus & Ars Nova. Jag hade ingen aning om vad jag skulle få se då jag gick in, och blev helt tagen.

3. Ge varsitt exempel på nånting du är rädd för, retar dig på och ser fram emot.
Jag är rädd för vart den här världen är på väg.
Jag retar mig på folk som blir arga då artister/författare et.c. har politiska åsikter. Allt är politiskt. Konst och litteratur är väldigt politiskt.
Jag ser fram emot helgen då jag ska vara ensam hemma och skruva ner bokhylla och riva tapeter i biblioteket.

tapet
Den här tapeten skulle jag vilja ha, men den kostar 110 $ rullen så det får jag bara glömma.

4. Berätta om fyra av dina intressen, hobbyer eller ämnen du gillar.
Stickning. Det är oerhört avslappnande.
Populärhistoria. Helst engelsk historia eller första världskriget
Musik. Konserter och festivaler och MTV Rocks och alla möjliga indielistor på Spotify.
Bänkidrott. Jag älskar Vinterstudion, och snooker. Kan inte leva utan min Eurosport Player.

img_77091
Stickprojektet just nu.

5. Beskriv dig själv med fem ord.
Lat (eller snarare procrastinator)
Känslig
Vetgirig
Effektiv (måste vara det p.g.a. lättjan)
Tacksam (jag har väldigt lätt för att hitta bra saker i min tillvaro och kan bli överlycklig över en god yoghurt eller en perfekt avokado)

Kommentera

