Vårlista

Mitt bästa vårtecken:  Koltrastar som sjunger i skymningen. Det känns som om hjärtat skulle spricka då jag hör det första gången.

Låt som ger mig vårkänslor: The Crash – Still Alive

Den här våren läser jag: Mycket The Walking Dead. Connie Willis. Neil Gaiman.

Inför våren längtar jag alltid efter: Att kunna sitta på verandan och äta frukost.

Min bästa våroutfit: Klänning och jeansjacka och mina älskade ballerinor.

Mat som jag förknippar jag med våren: Klichéartat, men sparris är den ultimata vårmaten.

Våren doftar: koskit och våt grusväg.

Om jag måste välja något dåligt med våren så säger jag: Allt damm. Den tidiga våren är inte alls vacker med sina grushögar och sitt vägdamm och sina kala träd.

En reaktion på ”Vårlista

Kommentera

